iiimilia

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Mmmmmmbop

Av Emilia - 13 april 2010 08:45

Vansinnigt irriterande - mitt trådlösa tangentbord och mus börjar få dåliga batterier, och missar bokstäver, aaah! Godmorgon alla där ute. förresten. När älskling inte är hemma passar jag på att dunka den där fruktansvärt smaklösa men nostalgiska musiken vi alla bär med oss i våra minnen. Den här morgonen är det bröderna Hanson som trallar Mmmmbop genom högtalarna. Nu bytte det till The Pretender med Foo Fighters, min lillasyster Josses nya ögonstenar. Till frukost funderar jag på att se American Dad eller ett gammalt tecknat avsnitt av Mumindalen; vem älskar inte mumintrollen?? Jag minns en kär barndom till mig, Malin, som jag brukade vara Mumintokig med när alla andra hade nått fjortisåldern. Jag gjorde håret stort, spretigt och rött och bar ett par militärbyxor i XXL från GKs som andra hud, hon la ner timmar på att fila på sin kolsvarta tuppkam och sedan såg vi Mumin tillsammans.


Jag kanske borde äta något till frukost också, icket att förglömma.. Kanske gör en gammal favorit; mannagrynsgröt med mixade jordgubbar.. Mm. i helgen har jag kvällshängt med min kusin vitamin Majjo över en bit hallonpaj, jag har pluggat religion och fått klart mitt första arbete sedan uppstarten; en berusande känsla. På fredag ska jag skriva prov i statsskick så hela den här dagen ska ägnas åt att nöta politik, kanske ta paus för en promenad i det fina vårvädret som svept över Mumindalen, kanske ta en kopp kaffe hos älskades bror med bihang och kläppi. Nu, när jag ändå sitter vid datorn, ska jag försöka få bildöverföringen från min telefon att fungera så kanske jag hittar någon rolig och kul bild att lägga upp från forntiden. Har en kamera men batterierna är slut så ingen bild blir någonsin fångad.


So long suckers! 15 dagar till Turkland!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 11 september 2010 20:36

Ni säger ju att ni vill ha mig; ja, inte direkt, indirekt i era inbäddade klagomål typ "Du skriver ju aldrig. Betyder det att ni saknar mig kanske? Ni vill ha mig? Huh?! He he. Kan bara skriva en kortis. Hur känner jag mig? Sitter och är lite bittert...

Av Emilia - 6 september 2010 20:28

Det här känns mycket underligt. Min kropp tog befälet och slog in siffror och bokstäver, koder som jag inte minns men som ändå fortfarande fanns där, etsade i ryggmärgen. Sedan såg jag något stort, grönt. Och så var jag här. Jag menar, det var så län...

Av Emilia - 21 april 2010 17:07

Jag klandrar inte de otrogna. Alltså, de som inte längre läser min blogg. För frankly; vad är det här för jävla skit? Återkommande löften om bättring utan resultat uppvisade. Halvtama, färglösa texter. Ingen vrede. Har kanske glidit ifrån uppdatering...

Av Emilia - 15 april 2010 08:03

Good mornin' USAAAAAAA; såg just ett avsnitt American Dad. Riktigt trött serie, riktigt trött. Jag är också trött, morgonmojsig, sitter här och planerar min resa till Kalix idag. Måste packa, duscha, äta och diska innan första bussen går 11.10, så bo...

Av Emilia - 14 april 2010 16:36

Sitter i full mundering och väntar på att älsklings buss ska komma, så vi kan ta bilen till dagens mat. Dagens mat serveras av mina svärföräldrar och den serveras utomhos. Sen blir det Pajala för att sitta med näsan i skolböckerna medan gubben repar ...

Ovido - Quiz & Flashcards