iiimilia

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Ute och ränner i världen

Av Emilia - 29 mars 2010 21:58

Lingonstigen känns bekvämt, och lite nostalgiskt. Det var här jag bodde en gång, i en lägenhet precis som denna. Är på påhälsning hos min syster här i Luleå stad, varit på studiemöte med min rektor och senare bara spelat Guitar H, bakat en grotesk men mumsig tårta och färgat systers hår. Snart blir det hopp i dusch, Family Guy och lite chips till det. Imorgon står shopping på schemat, sedan Kalix, vaccinera Gandhi, familjemiddag och kanske senare börja fundera på att åka hem. Längtar dit, till tryggheten och myset och lugnet. Vackra, kära Tornedalen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 11 september 2010 20:36

Ni säger ju att ni vill ha mig; ja, inte direkt, indirekt i era inbäddade klagomål typ "Du skriver ju aldrig. Betyder det att ni saknar mig kanske? Ni vill ha mig? Huh?! He he. Kan bara skriva en kortis. Hur känner jag mig? Sitter och är lite bittert...

Av Emilia - 6 september 2010 20:28

Det här känns mycket underligt. Min kropp tog befälet och slog in siffror och bokstäver, koder som jag inte minns men som ändå fortfarande fanns där, etsade i ryggmärgen. Sedan såg jag något stort, grönt. Och så var jag här. Jag menar, det var så län...

Av Emilia - 21 april 2010 17:07

Jag klandrar inte de otrogna. Alltså, de som inte längre läser min blogg. För frankly; vad är det här för jävla skit? Återkommande löften om bättring utan resultat uppvisade. Halvtama, färglösa texter. Ingen vrede. Har kanske glidit ifrån uppdatering...

Av Emilia - 15 april 2010 08:03

Good mornin' USAAAAAAA; såg just ett avsnitt American Dad. Riktigt trött serie, riktigt trött. Jag är också trött, morgonmojsig, sitter här och planerar min resa till Kalix idag. Måste packa, duscha, äta och diska innan första bussen går 11.10, så bo...

Av Emilia - 14 april 2010 16:36

Sitter i full mundering och väntar på att älsklings buss ska komma, så vi kan ta bilen till dagens mat. Dagens mat serveras av mina svärföräldrar och den serveras utomhos. Sen blir det Pajala för att sitta med näsan i skolböckerna medan gubben repar ...

Ovido - Quiz & Flashcards