iiimilia

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Måndagsmorgon

Av Emilia - 15 februari 2010 08:05

Måndagmorgon och jag vaknar lite förvånat av att älskling laborerar runt i den mörka lägenheten, letar sina skor. Jag brukar göra frukost åt oss på vardagarna medan han gör sig klar, men hade tydligen sovit förbi det. Jaja, nu får jag äta frugge tillsammans med The Voice-folket istället. Målet består av farmors underbart saftiga morotsbröd, smör och finsk renstek, och det är nästan oanständigt så jag njuter!


Min helg: fullt hus, hade besök av vänner från Luleå och det blev Rock Band, trubadurande och bad, bubbel och bastu på fredag. Lördag spenderades på IKEA med pappa och farmor, och nu har vi magiskt nog ett köksbord! Sen gicks det ut på after ski och så blev det en sväng till det omtalade "gamla Hedlunds". Sista veckodagen då? Då fick vi se en bäbisbäbis, älsklings bror och hans fru kom hem från BB. Det var en ganska mäktig upplevelse, en så liten.. Gandhi har varit på besök i helgen också, och det var skitkul, har saknat honom så mycket.


Så var det med det, och nu uppmärksammar jag att TVn pratar på om att ett gäng kändisar har gjort en cover på Michael Jacksons "We are the world", jag lyssnar lite på låten och funderar om den kanske var lite smaklös.. Jag gillar det, fint gjort, pengarna de tjänar på den går till en insamling för Haiti. Det är bara lite sorgligt att västvärlden tar sitt ansvar först nu, när husen där rasar samman. Det är ju faktiskt så att husen höll på att rasa samman redan innan, och att den där befolkningen inte getts så mycket till chans för att överleva. Vi kanske borde ha hjälpt till med pengaförsörjningen där innan, tagit ett ansvar tidigare, gett dom ett värdigt liv. Förstår ni?


Nu blev jag plötsligt sugen på att lyssna lite på Jackson, och äta mörk mintchoklad. Sen ska jag styra mot badhuset och plaska runt lite. Tack för en lyckad helg alla inblandade, hej så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 11 september 2010 20:36

Ni säger ju att ni vill ha mig; ja, inte direkt, indirekt i era inbäddade klagomål typ "Du skriver ju aldrig. Betyder det att ni saknar mig kanske? Ni vill ha mig? Huh?! He he. Kan bara skriva en kortis. Hur känner jag mig? Sitter och är lite bittert...

Av Emilia - 6 september 2010 20:28

Det här känns mycket underligt. Min kropp tog befälet och slog in siffror och bokstäver, koder som jag inte minns men som ändå fortfarande fanns där, etsade i ryggmärgen. Sedan såg jag något stort, grönt. Och så var jag här. Jag menar, det var så län...

Av Emilia - 21 april 2010 17:07

Jag klandrar inte de otrogna. Alltså, de som inte längre läser min blogg. För frankly; vad är det här för jävla skit? Återkommande löften om bättring utan resultat uppvisade. Halvtama, färglösa texter. Ingen vrede. Har kanske glidit ifrån uppdatering...

Av Emilia - 15 april 2010 08:03

Good mornin' USAAAAAAA; såg just ett avsnitt American Dad. Riktigt trött serie, riktigt trött. Jag är också trött, morgonmojsig, sitter här och planerar min resa till Kalix idag. Måste packa, duscha, äta och diska innan första bussen går 11.10, så bo...

Av Emilia - 14 april 2010 16:36

Sitter i full mundering och väntar på att älsklings buss ska komma, så vi kan ta bilen till dagens mat. Dagens mat serveras av mina svärföräldrar och den serveras utomhos. Sen blir det Pajala för att sitta med näsan i skolböckerna medan gubben repar ...

Ovido - Quiz & Flashcards