iiimilia

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Stort spektakel

Av Emilia - 9 februari 2010 13:22

Har en underbar känsla i kroppen, en känsla av ett slutgiltligt slut, jag är så slut att jag håller på att spy men det är det värt. Dammet har yrt och pyrt och till sist sugits in i dammsugaren, skurats upp av moppen, torkats bort av trasan, fösts bort av dammvippan, you name it, I did it! Medvetet slog jag på TV-shop bara för att få mig själv så uttråkad att jag inte kunde ge upp och sätta mig i soffan,och dessutom tragglades mycket lämpliga städgrejsreklamer om och om igen. Sedan halv 10 har jag städat, fram till för en kvart sedan, och det var det faktiskt värt. Efteråt var jag själv så skitig att jag fick ta en lång dusch, men skit i det; nu är det rent och mysigt och fräsht! Förutom det där avloppet i köket som stinker skit, verkar som att hela det här hyreshuset håller på att rasera..


Tryckte just två "italienska mackor" som jag och älsko brukar kalla dem, det är en av mina nya uppfinningar. Har bakat eget bröd med oliver och tomat och kör sedan det i mackgrillen med ost, italiensk salami och ketchup. Nu tänkte jag egentligen slötitta på "Ellen Degeneres Show", men jag vet inte om jag står ut. Det är nämligen så att det är gamla julprogram och hon ger en massa julklappar åt alla tokiga amerikaner i publiken. Dom vrålar och gråter av lycka när dom får Gucci-glasögon, ja, det är verkligen så, vissa ser ut att vara svimfärdiga.Sjuka Babylonbarn.


Jag funderar dessutom på om jag måste gå hemifrån, Irie har ett undulatmoment och skriker som en skata, fast högre och ljusare och längre och intensivare.. I morse när jag tog en tupplur stod jag inte ut mer och vrålade "HELVETE!" mot buren, och till min stora förvåning blev hon tyst och såg nästan lite förvånad ut. Hon vågade inte ge ifrån sig ett ljud på flera minuter och slog sig försynt ner vid sin spegel. Efter ett tag började hon försiktigt kuttra åt sig själv, tyst som ett litet musbarn. Det här var högst underligt för annars brukar hon gilla höga ljud; hon kanske kände vreden i min röst, jag vet inte. Jag har iallafall lovat Snusmumrik att jag inte skriker åt hans gullegullbarnsfågel mer, när han hörde vad jag gjort blev han ledsen i ögat.


I övrigt ser våran lägenhet ut som en musikaffär. Vi har just nu fyra gitarrer, två gitarrfodral, en mandolin, ett mandolinfodral och en kadjon (trumma) framme. Det är inte riktigt normalt, känner jag på mig. Nu börjar Big Bang Theory, härligt! Jag tänkte egentligen lägga in någon bild men hade ärligt talat inget intressant att fota.




 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

9 februari 2010 13:44

Du skriver otroligt bra! :)

http://sockervadd.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 11 september 2010 20:36

Ni säger ju att ni vill ha mig; ja, inte direkt, indirekt i era inbäddade klagomål typ "Du skriver ju aldrig. Betyder det att ni saknar mig kanske? Ni vill ha mig? Huh?! He he. Kan bara skriva en kortis. Hur känner jag mig? Sitter och är lite bittert...

Av Emilia - 6 september 2010 20:28

Det här känns mycket underligt. Min kropp tog befälet och slog in siffror och bokstäver, koder som jag inte minns men som ändå fortfarande fanns där, etsade i ryggmärgen. Sedan såg jag något stort, grönt. Och så var jag här. Jag menar, det var så län...

Av Emilia - 21 april 2010 17:07

Jag klandrar inte de otrogna. Alltså, de som inte längre läser min blogg. För frankly; vad är det här för jävla skit? Återkommande löften om bättring utan resultat uppvisade. Halvtama, färglösa texter. Ingen vrede. Har kanske glidit ifrån uppdatering...

Av Emilia - 15 april 2010 08:03

Good mornin' USAAAAAAA; såg just ett avsnitt American Dad. Riktigt trött serie, riktigt trött. Jag är också trött, morgonmojsig, sitter här och planerar min resa till Kalix idag. Måste packa, duscha, äta och diska innan första bussen går 11.10, så bo...

Av Emilia - 14 april 2010 16:36

Sitter i full mundering och väntar på att älsklings buss ska komma, så vi kan ta bilen till dagens mat. Dagens mat serveras av mina svärföräldrar och den serveras utomhos. Sen blir det Pajala för att sitta med näsan i skolböckerna medan gubben repar ...

Ovido - Quiz & Flashcards