iiimilia

Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Mörkrets ljus

Av Emilia - 8 februari 2010 07:41

Det blir fort ljust om mornarna nu, och jag saknar mörkret. Jag saknar mina tända ljus. Min ljuslicens har blivit inplockad, förstår ni. Efter många misslyckade försök att komma ihåg släckningen som hör till tändningen, fick min sambo nog av livsfarorna. Igår såg jag ett program, "monsterstäder", stackars människor, drivas runt som boskap, förvaras som höns.. Iallafall, man planerar att bygga bostäder under mark för att ytan ovanför börjar ta slut. Jag grubblade lite över detta, över trivseln, menar jag. Hur blir det med ljuset? Själv kanske jag skulle trivas, tänkte jag, själv skulle jag kanske njuta av det dunkla, men snabbt tänkte jag om. Jag älskar inte mörkret, jag älskar ljuset av mörkret. Har ni tänkt på att det finns ett sånt? Att när du tittar mot ditt kalla vinterfönster finns ett speciellt sken där?


Jag är uppe med tuppen för att jag försöker göra det till en vana. Denna morgon tänker jag gå och simma i den lokala sporthallen, och det ska bli gud förbannat tokigt härligt! Senare tänker jag gå till mormor och kolla läget över en kopp kaffe, och söka eventuella skänkegods; har hon några gamla gardiner till övers? Annars är det storstädning på gång, och skickandet av ett brev. Ja, jag vet, jag gör inte så mycket om dagarna, jag försöker bara njuta av livet just nu, hitta ljuset i mörkret eller ljuset av mörkret.


"Glad lax", Salem al Fakir skrattar bekymmerslöst åt uttrycket jag tror nyhetsmorgonsankaret just myntade. Han verkar sorgelös, den där mannen, och det påpekar nyhetsankaret. Framförallt verkar hans hår leva ett eget lurvigt liv, tycker jag.


Jaja, god morgon på er där ute. Lite konstigt känns det, att vakna samtidigt som er, men inte för det nödvändigtvis fel. Ganska regelrätt och riktigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 11 september 2010 20:36

Ni säger ju att ni vill ha mig; ja, inte direkt, indirekt i era inbäddade klagomål typ "Du skriver ju aldrig. Betyder det att ni saknar mig kanske? Ni vill ha mig? Huh?! He he. Kan bara skriva en kortis. Hur känner jag mig? Sitter och är lite bittert...

Av Emilia - 6 september 2010 20:28

Det här känns mycket underligt. Min kropp tog befälet och slog in siffror och bokstäver, koder som jag inte minns men som ändå fortfarande fanns där, etsade i ryggmärgen. Sedan såg jag något stort, grönt. Och så var jag här. Jag menar, det var så län...

Av Emilia - 21 april 2010 17:07

Jag klandrar inte de otrogna. Alltså, de som inte längre läser min blogg. För frankly; vad är det här för jävla skit? Återkommande löften om bättring utan resultat uppvisade. Halvtama, färglösa texter. Ingen vrede. Har kanske glidit ifrån uppdatering...

Av Emilia - 15 april 2010 08:03

Good mornin' USAAAAAAA; såg just ett avsnitt American Dad. Riktigt trött serie, riktigt trött. Jag är också trött, morgonmojsig, sitter här och planerar min resa till Kalix idag. Måste packa, duscha, äta och diska innan första bussen går 11.10, så bo...

Av Emilia - 14 april 2010 16:36

Sitter i full mundering och väntar på att älsklings buss ska komma, så vi kan ta bilen till dagens mat. Dagens mat serveras av mina svärföräldrar och den serveras utomhos. Sen blir det Pajala för att sitta med näsan i skolböckerna medan gubben repar ...

Ovido - Quiz & Flashcards