iiimilia

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Varningstriangel installerad

Av Emilia - 27 januari 2010 13:08

Jaha, jag glömde visst bort det här med bloggandet. Igen. Jaha. Jag har mina aningar om varför jag har så svårt att komma ihåg att internet existerar, det har jag, det har jag verkligen. Jag är nu arton jordsnurr föråldrad, och någonstans på vägen där slutade jag nog att vara en liten barnunge och tappade intresset för internetcommunities. Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal. Eller så är det jag som är riktigt RIKTIGT konstig. Något är iallafall fel.


Idag fördriver jag tid med att baka hallonmuffins och att tvätta, lite skamset och kuvat, jag har nämligen tämligen förstört tvättstugans tumlare. Jag tror det iallafall, för den går inte igång, och det brukar vara ett starkt tecken. Det gick till så att jag tappade tålamodet på tvättmaskinen som bara inte möjligtvis kunde tvätta fortare, tvättiden var ju snart slut och någon hade bokat efter mig, så jag stängde av programmet som aldrig verkade vilja ta slut och kommenderade tvättmaskinen att centrifugera och tömma. När tvättmaskinen var klar med det var tvätten ändå tokblöt så kastade jag in det i tumlaren, tänkte att jag kan ha den där en snabbis iallafall. Men tvätten var nog lite för blöt... Jävla tvättmaskin! Först tvättar den i tre timmar och sen kan den inte avsluta det ordentligt! Jävla tvättmaskin!


Igår var verkligen en sån där "jag borde hänga mig för det här är så osannolikt börda"-dag. För att mildra eländet tänkte jag att det kan vara bra att pyssla om sig själv lite, men na-a, skulle inte tro det! Jag plockade fram en julklapp, Herbeques naturliga henna-hårfärg i kastanjbrunt som jag fick av moster, och geggade in den i håret. Efter 1,5 timme (man kan ha i den 1/2-2 timmar beroende på vad man vill ha för resultat) såg jag mig i spegeln och så skrek jag. Perfekt, perfekt, oreanget hår! Men, stormen la sig för när det torkade visade det sig vara rött, men inte bara rött utan galet mentalmörkrött. Arielrött. Mycket bra, tyckte jag, nästan som en bilist sätter en varningstriangel om de krockat sätter jag rött hår för mitt humör. Akta er, här är jag! Passande avslut på en raseridag.


Lite bilder nu, dagsfärska.


  

  Inte så fagra men namnamnamnamnam   Det är rött Det är verkligen jätterött 


 
 
Hanna

Hanna

27 januari 2010 18:00

Vad fin hårfärgen var! Dessutom älskar jag Den lilla sjöjungfrun;-)

http://hanna-olofsson.blogspot.com

 
Josse

Josse

27 januari 2010 19:48

Snyggt var det :D

http://www.josefinee.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 11 september 2010 20:36

Ni säger ju att ni vill ha mig; ja, inte direkt, indirekt i era inbäddade klagomål typ "Du skriver ju aldrig. Betyder det att ni saknar mig kanske? Ni vill ha mig? Huh?! He he. Kan bara skriva en kortis. Hur känner jag mig? Sitter och är lite bittert...

Av Emilia - 6 september 2010 20:28

Det här känns mycket underligt. Min kropp tog befälet och slog in siffror och bokstäver, koder som jag inte minns men som ändå fortfarande fanns där, etsade i ryggmärgen. Sedan såg jag något stort, grönt. Och så var jag här. Jag menar, det var så län...

Av Emilia - 21 april 2010 17:07

Jag klandrar inte de otrogna. Alltså, de som inte längre läser min blogg. För frankly; vad är det här för jävla skit? Återkommande löften om bättring utan resultat uppvisade. Halvtama, färglösa texter. Ingen vrede. Har kanske glidit ifrån uppdatering...

Av Emilia - 15 april 2010 08:03

Good mornin' USAAAAAAA; såg just ett avsnitt American Dad. Riktigt trött serie, riktigt trött. Jag är också trött, morgonmojsig, sitter här och planerar min resa till Kalix idag. Måste packa, duscha, äta och diska innan första bussen går 11.10, så bo...

Av Emilia - 14 april 2010 16:36

Sitter i full mundering och väntar på att älsklings buss ska komma, så vi kan ta bilen till dagens mat. Dagens mat serveras av mina svärföräldrar och den serveras utomhos. Sen blir det Pajala för att sitta med näsan i skolböckerna medan gubben repar ...

Ovido - Quiz & Flashcards