iiimilia

Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Haosovajif (Housewife)

Av Emilia - 14 december 2009 13:38

I stadig och mysig tillvaro myser hemmafrun av att vara hemmafru. Mumindalen är med fylligt nu när Lilla My flyttat hit, det är ju här hon borde vara. Hon funderar faktiskt på att se ett avsnitt av "Sommar i Mumindalen" som hon har på datorn.


Hur menar jag nu? Jag tror att jag ofta frågar mig själv den frågan öppet i bloggen, för att jag ofta tror att jag behöver förklara mig. Eller nja, inte så, jag vill bara förklara mig lite. Iallafall, vad jag menar med att Lilla My flyttat till Mumindalen är att jag flyttat ihop med min pojkvän, Snusmumrik. Saker blev lite för tunga; det blev för mycket med allt, och jag känner att jag måste fundera lite och vila mycket. Jag tar en paus från skolan och börjar lägga pussel, göra smycken och leva lite med mig själv. Det känns underbart, och det är helt rätt.


Här hemma, hemma som är här nu eftersom detta är mitt hem; ja här hemma har jag pyntat och gjort fint, jag bjuder på té och tänder ljus, precis som Fröken Svår, och påhälsning är välkommet. Jag har hittat en massa roliga gamla kort och sattit dom i ramar och lärt mig att diska efter mig, vilket jag ska göra snart.. Snaaaart. Julkänslan börjar göra sig påmind när man bor i detta underbara vinterland, oj, ni skulle bara veta. När Amalia hälsade på var hon helt juleofurisk och lyrisk. Det är fint här. Idag är det -20 och snön har frostat träden vita. Jag ska promenera till morfars grav och tända det där ljuset jag pratade om tidigare, och så ska älskling färga mitt hår. Kastanj.. Hoppas det blir bra.


Våran fågel Irie sitter och piper i takt till "Three little birds" med Bob Marley. Jag börjar bli lite springig i benen och måste göra något annat, så tack och hej för typ.. nu. Kanske skriver senare, men vet aldrig med mig! Jag försöker alltid skriva oftare och oftare men det går sämre och sämre, Jag ska anstränga mig lite till, bloggen är ett roligt tidsfördriv ändå bara för min egen skull också, nöta lite ord och öva lite känsla. Här har ni någon bild, måste börja fota mer också, även fast jag bara har en skitmobilkamera. Det är kul med lite minnen. Peace motherfuckers

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 11 september 2010 20:36

Ni säger ju att ni vill ha mig; ja, inte direkt, indirekt i era inbäddade klagomål typ "Du skriver ju aldrig. Betyder det att ni saknar mig kanske? Ni vill ha mig? Huh?! He he. Kan bara skriva en kortis. Hur känner jag mig? Sitter och är lite bittert...

Av Emilia - 6 september 2010 20:28

Det här känns mycket underligt. Min kropp tog befälet och slog in siffror och bokstäver, koder som jag inte minns men som ändå fortfarande fanns där, etsade i ryggmärgen. Sedan såg jag något stort, grönt. Och så var jag här. Jag menar, det var så län...

Av Emilia - 21 april 2010 17:07

Jag klandrar inte de otrogna. Alltså, de som inte längre läser min blogg. För frankly; vad är det här för jävla skit? Återkommande löften om bättring utan resultat uppvisade. Halvtama, färglösa texter. Ingen vrede. Har kanske glidit ifrån uppdatering...

Av Emilia - 15 april 2010 08:03

Good mornin' USAAAAAAA; såg just ett avsnitt American Dad. Riktigt trött serie, riktigt trött. Jag är också trött, morgonmojsig, sitter här och planerar min resa till Kalix idag. Måste packa, duscha, äta och diska innan första bussen går 11.10, så bo...

Av Emilia - 14 april 2010 16:36

Sitter i full mundering och väntar på att älsklings buss ska komma, så vi kan ta bilen till dagens mat. Dagens mat serveras av mina svärföräldrar och den serveras utomhos. Sen blir det Pajala för att sitta med näsan i skolböckerna medan gubben repar ...

Ovido - Quiz & Flashcards