iiimilia

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Försöker lösa ett problem

Av Emilia - 12 oktober 2009 20:27

Efter en hjärnas sammanbrott och efter det en massa sömn sitter jag här och försöker med Flash igen, försöker reparera vår relation, ordna saker som har gått fel i vårt förflutna. Så här har jag suttit hela dagen, hällt i mig lite gröt mot min energibrist och senare tryckt i mig en portion köttgryta när energin började tryta igen. När kroppen ville sova, sov jag i sängen någon timme. Jag har frusit så förbannat, och trots att jag vridit upp alla element på maxfart och tänt många, många värmeljus har jag inte tyckt att det blivit varmare. Jag behövde nog lite perspektiv på saken, för när jag kom in från långpromenaden med Gandhi senare kändes lägenheten jävligt varm och skön.


Jag tänkte ta hjälp av mina sovtimmar här under dagen och låta de stå som reserv för nattens timmar, kanske. Jag har ju sovit min beskärda del och mycket därtill.. Jag kommer nog sitta här med natt-té, natt-jobba lite i Flash och varvar det med att natt-tjuvtvätta lite. Har aldrig natt-tjuvtvättat förut, tänkte testa och se vad som händer.


Gandhi kommer alltid vara min gullegris, hur dum han än är. Mamma började tro att någon skulle skicka hundsocialen på mig när jag uttryckte mitt hat så grundligt. Det var bara lite tankar som behövde komma ut, kära läsare. Hans "hej jag börjar bli könsmogen och jag gillar det"-energi börjar avta lite och han börjar bete sig som en profet ska. Sötnos! Jag funderar faktiskt seriöst på att skaffa honom en kompis ganska snart, kanske en yorksireterrier, Gandhi älskar kompisar. Men först måste han bli stor och lära sig veta hut! Vem vet, om något år kanske vi har en liten Mahatma eller rentav en Rastafari springandes runt våra fötter.


Med sig från promenaden hade Gandhi ett par vantar. Han hittade först ena, och senare när han hittade den andra som hörde till ungefär 100 meter bort blev han helt lyrisk och brydde sig inte om något annat än att visa hur stolt han var över sitt nya par vantar. Nu roar han sig med att slita sönder dom och lämna skräp på köksmattan. Jag låter honom hållas, pojken måste ju få ha lite kul ibland. Nu ska jag återgå till att försöka lösa mitt Flash-problem.


Profeten nybadad förra veckan, frös

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 11 september 2010 20:36

Ni säger ju att ni vill ha mig; ja, inte direkt, indirekt i era inbäddade klagomål typ "Du skriver ju aldrig. Betyder det att ni saknar mig kanske? Ni vill ha mig? Huh?! He he. Kan bara skriva en kortis. Hur känner jag mig? Sitter och är lite bittert...

Av Emilia - 6 september 2010 20:28

Det här känns mycket underligt. Min kropp tog befälet och slog in siffror och bokstäver, koder som jag inte minns men som ändå fortfarande fanns där, etsade i ryggmärgen. Sedan såg jag något stort, grönt. Och så var jag här. Jag menar, det var så län...

Av Emilia - 21 april 2010 17:07

Jag klandrar inte de otrogna. Alltså, de som inte längre läser min blogg. För frankly; vad är det här för jävla skit? Återkommande löften om bättring utan resultat uppvisade. Halvtama, färglösa texter. Ingen vrede. Har kanske glidit ifrån uppdatering...

Av Emilia - 15 april 2010 08:03

Good mornin' USAAAAAAA; såg just ett avsnitt American Dad. Riktigt trött serie, riktigt trött. Jag är också trött, morgonmojsig, sitter här och planerar min resa till Kalix idag. Måste packa, duscha, äta och diska innan första bussen går 11.10, så bo...

Av Emilia - 14 april 2010 16:36

Sitter i full mundering och väntar på att älsklings buss ska komma, så vi kan ta bilen till dagens mat. Dagens mat serveras av mina svärföräldrar och den serveras utomhos. Sen blir det Pajala för att sitta med näsan i skolböckerna medan gubben repar ...

Ovido - Quiz & Flashcards